Tuesday, June 12, 2012

KENAPA MENGHADIRI SEMINAR SAHAM ITU PENTING


KENAPA MENGHADIRI SEMINAR SAHAM ITU PENTING

Assalamualaikum. Salam sejahtera, doa dan harapan FY semoga kita semua berada dalam lindungan Allah Taala hendaknya. Dapat mengikut susunan dan redha dengan segala dugaanNya sepanjang kehidupan ini. InsyaAllah.



Kali ini FY ingin menjelaskan kenapa menghadiri seminar, kursus dan segala macam pengisian walau apa juga bidang itu penting.

Sebenarnya antara tujuan FY menjalankan seminar saham Super Investor ialah ;

  • Bagi menyampai input saham, satu bidang yang begitu asing bagi orang kita sedangkan ia merupakan tempat yang utama bagi meningkatkan ekonomi.
  • Setiap yang kita lakukan perlukan ilmu, Dalam hal ini tanpa ilmu saham maka kemungkinan untuk kita mengalami kerugian amatlah tinggi. Seminar ini akan menjelaskan akan risiko yang terlibat dan bagaimana caranya untuk mengurangkan risiko tersebut dalam pelaburan saham.
  • Dalam pelaburan saham sebenarnya ada banyak pendekatan, lorong dan kaedah untuk menjana keuntungan. Pendekatan-pendekatan ini akan FY jelaskan dalam seminar itu nanti.
  • Dalam seminar itu juga kita akan dapat berkenalan dan meluaskan jaringan perniagaan. Ia pastinya bermanfaat nanti.

Lagipun FY rasa ia merupakan amanah dan tanggungjawab Allah pada FY dengan ilmu dan pengetahuan ini untuk dikongsikan dengan anda semua. Takut pulak ditanya kelak kalau ia tidak disampaikan...

Seperkara lagi FY tak tahu apakah aras risiko yang boleh seseorang itu tanggung. Rendah, Sederhana atau Tinggi. Adakah anda seorang yang berani mengambil risiko seakan seorang mat rempit yang berlumba melawan arus atau adakah anda seorang yang takut mengambil sebarang risiko.

Kemudian FY juga tak tahu akan kedalaman poket anda, samaada anda boleh average down kalau harga saham jatuh mengurangkan purata harga belian anda dan sebagainya.

Seterusnya FY juga tak tahu apakah time horizon pelaburan anda. Adakah ia jangkamasa pendek atau panjang dan sebagainya.

Jadi seminar ini akan membantu anda mengenali diri anda sendiri. Dari situ secara tak langsung anda akan dapat buat strategi dan matlamat pelaburan anda dan yang pastinya anda keluar dari seminar sebagai seorang yang tahu sedikit sebanyak akan kaedah dan teknik pelaburan yang sesuai dengan diri anda.

Pada masa yang sama anda juga boleh jadi jurucakap untuk menyampaikan ilmu saham ini kepada orang-orang di sekeliling anda. InsyaAllah ia bakal membawa kebaikan yang banyak.

Sekian dahulu.

InsyaAllah, kita jumpa di Seminar Saham Super Investor nanti!

FY
012 654 0130

  
PS – SEMINAR SEHARI SUPER INVESTOR akan dijalankan pada hari Sabtu 16 hb Jun 2012 di Hotel De Palma, Shah Alam. Kepada yang berminat layari laman web berikut –




No comments: